Ben Öteki ve Ötesi

%20 indirimli
280,00
224,00
Taksitli fiyat: 9 x 29,97
Stok Kodu
9789755748054
Boyut
16,00 x 23,50 cm
Sayfa Sayısı
568
Baskı
22
Basım Tarihi
Nisan 2021
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
9789755748054
369360
Ben Öteki ve Ötesi
Ben Öteki ve Ötesi
224.00
İslâm ve Batı'nın iç içe geçmiş tarihinin ana hatlarını ele alan bu çalışma, siyasî, askerî ve toplumsal ilişkilerin yanı sıra , ‘ben' tasavvuru, ‘öteki' algısı, zaman ve mekân tasavvuru, sembolik dil ve imgeler üzerinden inşa edilen anlamlar dünyasına eğilmeyi hedefliyor. Kitap İslâm ve Batı toplumlarının etkileşim içinde olan ve tedâhül eden tarihlerinin dün ve bugün ifade ettiği anlamları ortaya koymak için tarihten felsefeye, teolojiden sanata uzanan disiplinler arası bir yaklaşımı esas alıyor. Her ‘ben' iddiası bir ‘öteki'nin varlığını tazammun ederken, her ‘öteki' vurgusu da bir ‘ben' tasavvuru inşasını zorunlu kılar. Fakat modern dikotomilerin tersine, bu ayrım ı mutlaklaştırarak sonsuz ve sınırsız düşmanlar üretmek gerekmiyor. ‘Öteki' üzerinden verilen hükümler, aynı zamanda ‘ben' ile, ‘biz' ile ilgili tanımlamaların da bir aynasıdır. Bu kitap, İslâm ve Batı ilişkilerini tahlil ederken, arka planda yatan ben-öteki diyalektiğinin izdüşümlerini takip etmeyi amaçlıyor. Geleneksel diyalektikte, “İsteseydim sizi tek bir millet yapardım…” ilâhî fermanının karşıt anlam ını yakalama gereği olarak ‘öteki' ile beraber var olmanın yolları aranırdı. ‘Öteki' denilen şey ezilip yok edilecek bir ş ey değil, ancak kendisi ile yarışılacak bir şeydi. “Âdem'in çocukları birbirinin uzvu gibidir” diyen Sa‘dî ve “Varlığı bilmeden kendini bilemezsin. Ve varlığı bilmek Tanrı'nın kendi eseriyle cilveleşmesinin yollarını bilmekse, o zaman ‘ben' idrâki bizi varlığa, varlık bizi Tanrı'ya, Tanrı da bizi tekrar ‘ben'e geri getirir. Kendine geri dönen ‘ben' de artık sıradan bir ben değildir. Zira o, ‘büyük varlık dairesini' kat ederek kendine geri dönmüş bir öznedir” diyen Molla Sadra gibi bilgelerden aldığı ilhamla Doç. Dr. Kalın, geleneksel ontolojinin karşıs ında yer alan modern zamanların hakim ötekileştirme eylemini sorgulamaktadır. Değerli kardeşim İbrahim Kalın'ın modern ötekileştirmenin aynı zamanda yok etme haline gelmesi sürecini, özellikle Müslümanın ötekileştirilmesi eylemi üzerinden okuyan bu mühim çalışmasını herkese tavsiye ederim. Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç Tanıtım MetniTanıtım Metni
İslâm ve Batı'nın iç içe geçmiş tarihinin ana hatlarını ele alan bu çalışma, siyasî, askerî ve toplumsal ilişkilerin yanı sıra , ‘ben' tasavvuru, ‘öteki' algısı, zaman ve mekân tasavvuru, sembolik dil ve imgeler üzerinden inşa edilen anlamlar dünyasına eğilmeyi hedefliyor. Kitap İslâm ve Batı toplumlarının etkileşim içinde olan ve tedâhül eden tarihlerinin dün ve bugün ifade ettiği anlamları ortaya koymak için tarihten felsefeye, teolojiden sanata uzanan disiplinler arası bir yaklaşımı esas alıyor. Her ‘ben' iddiası bir ‘öteki'nin varlığını tazammun ederken, her ‘öteki' vurgusu da bir ‘ben' tasavvuru inşasını zorunlu kılar. Fakat modern dikotomilerin tersine, bu ayrım ı mutlaklaştırarak sonsuz ve sınırsız düşmanlar üretmek gerekmiyor. ‘Öteki' üzerinden verilen hükümler, aynı zamanda ‘ben' ile, ‘biz' ile ilgili tanımlamaların da bir aynasıdır. Bu kitap, İslâm ve Batı ilişkilerini tahlil ederken, arka planda yatan ben-öteki diyalektiğinin izdüşümlerini takip etmeyi amaçlıyor. Geleneksel diyalektikte, “İsteseydim sizi tek bir millet yapardım…” ilâhî fermanının karşıt anlam ını yakalama gereği olarak ‘öteki' ile beraber var olmanın yolları aranırdı. ‘Öteki' denilen şey ezilip yok edilecek bir ş ey değil, ancak kendisi ile yarışılacak bir şeydi. “Âdem'in çocukları birbirinin uzvu gibidir” diyen Sa‘dî ve “Varlığı bilmeden kendini bilemezsin. Ve varlığı bilmek Tanrı'nın kendi eseriyle cilveleşmesinin yollarını bilmekse, o zaman ‘ben' idrâki bizi varlığa, varlık bizi Tanrı'ya, Tanrı da bizi tekrar ‘ben'e geri getirir. Kendine geri dönen ‘ben' de artık sıradan bir ben değildir. Zira o, ‘büyük varlık dairesini' kat ederek kendine geri dönmüş bir öznedir” diyen Molla Sadra gibi bilgelerden aldığı ilhamla Doç. Dr. Kalın, geleneksel ontolojinin karşıs ında yer alan modern zamanların hakim ötekileştirme eylemini sorgulamaktadır. Değerli kardeşim İbrahim Kalın'ın modern ötekileştirmenin aynı zamanda yok etme haline gelmesi sürecini, özellikle Müslümanın ötekileştirilmesi eylemi üzerinden okuyan bu mühim çalışmasını herkese tavsiye ederim. Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç Tanıtım MetniTanıtım Metni
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 120,21    240,42   
3 81,54    244,61   
6 42,86    257,15   
9 29,97    269,72   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 224,00    224,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat