Çocuklar İçin Kodlama Eğitim Seti

Çocuklar İçin Kodlama Eğitim Seti

%5 indirimli
130,00
123,50
Stok Kodu
9786058048003
Baskı
1
Basım Tarihi
2022
Dili
Türkçe
9786058048003
367174
Çocuklar İçin Kodlama Eğitim Seti
Çocuklar İçin Kodlama Eğitim Seti
123.50

Çocukların kodlama ve algoritma becerisini geliştirmek amacıyla hazırlanan set içerisinde bulunanlar;
1. Çözümlü Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri Kitabı (Seviye - 1)
Çocukların önce çizim becerisini geliştirme ve yön kavramını algılayabilmeleri için ilk düzeylerinde serbest çizimler ve yönleri kullanarak çizimler oluşturma etkinlikleri yer almaktadır.
Yönleri kavrayan çocuklar, yön ve sayılarla verilen komutları kullanarak şekiller ortaya çıkarır ve ilerleyen etkinliklerde ortaya çıkardığı anlamlı şekillerin boyamasını yapar.
Etkinliklerde verilen karakterleri verilen yön komutları doğrultusunda belirli bir hedefe ulaştırır. Bazen de birden fazla hedef verilen etkinliklerde hangi hedefe ulaştığını belirtmesi istenir.
2 ve 3 başlangıç noktasından yola çıkarak, ayrı bloklarda verilen komutları uygulaması beklenir ve şekiller çizmesi sağlanır.
Yön komutlarını uygulayarak resim çizmesi ve resmi boyaması istenir.
Engeller bulunan basit labirent benzeri alanlarda, verilen karakteri hedefe ulaştırmak için serbest yollar çizmesi beklenir. Bu sayede bir problemin birden fazla çözüm yolu olabileceğini kavrar.
Karakterlerin hedefe ulaşması için izlemesi gereken yol çocuğa verilir. Çocuk bu sefer de izlemesi gereken yön komutlarının neler olduğunu belirler. Yön komutlarının bazılarını çizerken bazılarını yapıştırma etkinliğinden faydalanarak, yön komutlarını ilgili alanlara yapıştırarak oluşturur.
Verilen karakter tablosunda bir karakter üzerindeyken, yine verilen yön komutlarını sırasıyla takip ederek hangi karaktere ulaştığı sorulur. Ulaştığı karakteri yapıştırma etiketleri içerisinden seçerek ilgili yerine yapıştırması istenir.
Renkler ve sayılardan oluşan komutları sırasıyla ve belirtilen sayıda, yanda verilen boş tablo alanına boyama yaparak uygulaması istenir. Kareleri belirtilen sayı ve renkte boyayarak oluşturduğu şeklin bir görsel olduğunu kavrar.
Etkinlikleri uygularken sıra hatası, çizim hatası veya komut uygulama hatası yapıp yapmadığını kontrol edebilmesi açısından, tüm etkinliklerin çözümleri cevap anahtarı şeklinde kitap sonunda görsel olarak yer almaktadır.

2. Çözümlü Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri Kitabı (Seviye - 2)
Seviye - 1 kitabında verilen çoğu etkinliği biraz daha seviyesi yükseltilmiş şekilde uygular. Komut sayıları fazlalığı, çizim alanlarının geniş tutulması gibi seviye artırımları bulunmaktadır.
Hedefe ulaştırma veya çizimlerde hatalı / eksik komutlar ya da çizimler verilerek bu eksiklikleri tamamlaması, hataları düzeltmesi istenir.
Verilen boyanmış resimlerin aynı sayfada farklı görünüş ve bakış açısından verilmiş, boyanmamış çizimden oluşan hallerini aynı renklerini uygulayacak şekilde boyanması istenir.
Mevsimler (Yaz - Kış) ve Yaşam Alanları (Orman - Deniz) ile ilgili görselleri tespit ederek işaretleme yapması istenir.
Günlük yaşamda yaptığı eylemlerle ilgili olarak verilen sırası karıştırılmış görselleri uygun sıraya getirmesi beklenir. Bu etkinliklerde karşılaştırma, numaralandırma, numara yapıştırma ve sırasına uygun görsel yapıştırma çeşitliliği bulunmaktadır.

3. Yapıştırma Etiketler
Seviye 1 ve 2 kitapları içerisinde yapıştırma etkinlikleri yer almaktadır. Bu etkinliklerin uygulaması, etiketlerden uygun olanının çıkartılarak kitap içerisinde ilgili alana yapıştırılması şeklinde yapılmaktadır. Yapıştırma etiketler her etkinlik için ayrı ayrı kullanılabilir (ferforajlı) şekildedir.

4. Etkinlik Panosu
Etkinlik kitapları haricinde set içerisinde bir de etkinlik panosu bulunmaktadır. Bu pano 35x50 cm boyutlarında, 4'e puzzle şeklinde bölünmüş bir panodur. Pano üzerinde karakterlerin, engellerin ve hedeflerin yerleştirilmesi için kare alanlar verilmiştir. Ayrıca pano altında da yön komutlarını uygulayacağı kareler sıra numarası ile birlikte verilmiştir.
Bu pano kullanılarak çocuklara hem bireysel hem de grup etkinlikleri yaptırılabilir. Pano sayesinde kitap içerisindeki etkinlikler haricinde sayısız etkinlik üretilebilir ve çocuğa serbest etkinlikler üretilebilir.

5. Etkinlik Kartları
Etkinlik panosunda oluşturulacak oyunlarda kullanılmak için hazırlanmış kartlardır. Bu kartlarda karakterler, hedefler ve yön komutları bulunmaktadır.
Koparma işlemi yapılarak birbirinden ayrılan kartlarda ayrıca ingilizce terimleri de yer alıyor. Bu sayede çocuk karakterlerin veya hedeflerin, yönlerin ingilizcelerini de kavramış oluyor.
Birbirinden ayrılarak kullanılmaya hazır bulunan etkinlik kartlarından karakterleri ve hedefleri etkinlik panosunda serbest alanlara koyularak, yine birbirinden ayrılan yön komutu kartlarını kullanarak çocuğun hedefe ulaştırma etkinliğini uygulaması beklenir.
Bu tarz etkinliklerde çocuğun yön komutlarında ard arda aynı uyguladıklarını (sağ - sağ - sağ) aslında tek bir komut ile (sağ 3) uygulayabileceği kavratılır (DÖNGÜ),
Yön komutları hatalı dizilerek veya eksik bırakılarak çocuğun tamamlaması istenir (HATA AYIKLAMA),
Birden fazla hedef koyularak ve aşağıdaki sıralı alanlara yön komutları eklenerek, karakterin hangi hedefe ulaştığını bulması beklenir,
Karakterin hedefe ulaşması sırasında engeller kullanılarak, engele geldiğinde gidemeyeceği, başka yollar kullanması gerektiği kavratılır (KARAR YAPISI)
Karakter ve hedefler arasında yön komutları haricinde, karakterlerin eklendiği kareler içerisinde bulunan noktaları birleştirerek sağ-sol-yukarı-aşağı yönleri haricinde çapraz yönler de silinebilir kalem ile çizim yaptırılarak kullandırılabilinir.

5. Serbest Çizim Panosu
35x50 cm ebatlarında verilen etkinlik panosu arkasında bulunmaktadır.
Bu alanda daha küçük boyda ve fazla sayıda, içerisinde noktalar bulunan karelerden oluşmuş tablo şeklinde yapı bulunmaktadır.
Etkinlik seti içerisinde verilen silinebilir kalem ile çocuğa serbest çizimler yaptırılabilir, yine karakterleri ve hedefleri, engelleri kullanarak hedefe ulaşma çizimleri yaptırılabilir.

6. Silinebilir Kalem
35x50 cm ebatlarında verilen etkinlik panosu ve serbest çizim panosunda çizim amacıyla kullanılması için verilmiştir.
Kalem ile yapılan çizimler, arkasında bulunan keçe silgi sayesinde kolaylıkla silinebilir. bu sayede etkinlik panoları tekrar tekrar çizim amacıyla kullanılabilir.

Kodlama Eğitim Setinin Çocuklara Hangi Yönde Etkisi Vardır?
Kodlama becerisi geliştirme
Dikkat ve odaklanma becerisi
Hayal gücü geliştirme yeteneği
Yön kavramları bilgisi
Matematiksel becerileri
Algoritmik düşünebilme yeteneği
İnce motor gelişimi
Görsel ve işitsel algı gelişimleri

Yetsis Yayınları Bilgisayarsız Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri kitabımız ve etkinlik setimiz, çocukların eğlenceli oyunlar eşliğinde algoritmik düşünme becerisini geliştirmek amacı ile hazırlanmıştır.

Çocuklar kitabımız içerisinde çizgiler çizerek, şekiller ortaya çıkararak, boyamalar yaparak, bir problemin birden fazla çözüm yolu olduğunu kavrayabilecek ve hatalı/eksik işlemleri tespit edebilme yeteneğini geliştirecektir.

Etkinlikler kolaydan zora doğru ve birden fazla uygulanabilecek şekilde hazırlanmıştır.

Çocuklarınızın etkinlikleri nasıl yapacağını daha iyi kavrayabilmesi için ilk etkinlikleri birlikte uygulayınız. Etkinlikler içerisindeki komut ve yönergeleri çocuğunuza sesli bir şekilde söyleyerek yardımcı olunuz.

Hazırlanan etkinliklerde çocukların;
Dikkat ve odaklanma becerisi
Hayal gücü geliştirme yeteneği
Yön kavramları bilgisi
Matematiksel becerileri
Algoritmik düşünebilme yeteneği
İnce motor gelişimi
Görsel ve işitsel algı gelişimleri gibi beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Set içerisinde bulunan oyun bireysel kullanılabileceği gibi, farklı algoritmalar ve yeni oyunlar geliştirilerek sınıf içi grup etkinliklerinde de kullanılabilir.

Çocukların kodlama ve algoritma becerisini geliştirmek amacıyla hazırlanan set içerisinde bulunanlar;
1. Çözümlü Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri Kitabı (Seviye - 1)
Çocukların önce çizim becerisini geliştirme ve yön kavramını algılayabilmeleri için ilk düzeylerinde serbest çizimler ve yönleri kullanarak çizimler oluşturma etkinlikleri yer almaktadır.
Yönleri kavrayan çocuklar, yön ve sayılarla verilen komutları kullanarak şekiller ortaya çıkarır ve ilerleyen etkinliklerde ortaya çıkardığı anlamlı şekillerin boyamasını yapar.
Etkinliklerde verilen karakterleri verilen yön komutları doğrultusunda belirli bir hedefe ulaştırır. Bazen de birden fazla hedef verilen etkinliklerde hangi hedefe ulaştığını belirtmesi istenir.
2 ve 3 başlangıç noktasından yola çıkarak, ayrı bloklarda verilen komutları uygulaması beklenir ve şekiller çizmesi sağlanır.
Yön komutlarını uygulayarak resim çizmesi ve resmi boyaması istenir.
Engeller bulunan basit labirent benzeri alanlarda, verilen karakteri hedefe ulaştırmak için serbest yollar çizmesi beklenir. Bu sayede bir problemin birden fazla çözüm yolu olabileceğini kavrar.
Karakterlerin hedefe ulaşması için izlemesi gereken yol çocuğa verilir. Çocuk bu sefer de izlemesi gereken yön komutlarının neler olduğunu belirler. Yön komutlarının bazılarını çizerken bazılarını yapıştırma etkinliğinden faydalanarak, yön komutlarını ilgili alanlara yapıştırarak oluşturur.
Verilen karakter tablosunda bir karakter üzerindeyken, yine verilen yön komutlarını sırasıyla takip ederek hangi karaktere ulaştığı sorulur. Ulaştığı karakteri yapıştırma etiketleri içerisinden seçerek ilgili yerine yapıştırması istenir.
Renkler ve sayılardan oluşan komutları sırasıyla ve belirtilen sayıda, yanda verilen boş tablo alanına boyama yaparak uygulaması istenir. Kareleri belirtilen sayı ve renkte boyayarak oluşturduğu şeklin bir görsel olduğunu kavrar.
Etkinlikleri uygularken sıra hatası, çizim hatası veya komut uygulama hatası yapıp yapmadığını kontrol edebilmesi açısından, tüm etkinliklerin çözümleri cevap anahtarı şeklinde kitap sonunda görsel olarak yer almaktadır.

2. Çözümlü Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri Kitabı (Seviye - 2)
Seviye - 1 kitabında verilen çoğu etkinliği biraz daha seviyesi yükseltilmiş şekilde uygular. Komut sayıları fazlalığı, çizim alanlarının geniş tutulması gibi seviye artırımları bulunmaktadır.
Hedefe ulaştırma veya çizimlerde hatalı / eksik komutlar ya da çizimler verilerek bu eksiklikleri tamamlaması, hataları düzeltmesi istenir.
Verilen boyanmış resimlerin aynı sayfada farklı görünüş ve bakış açısından verilmiş, boyanmamış çizimden oluşan hallerini aynı renklerini uygulayacak şekilde boyanması istenir.
Mevsimler (Yaz - Kış) ve Yaşam Alanları (Orman - Deniz) ile ilgili görselleri tespit ederek işaretleme yapması istenir.
Günlük yaşamda yaptığı eylemlerle ilgili olarak verilen sırası karıştırılmış görselleri uygun sıraya getirmesi beklenir. Bu etkinliklerde karşılaştırma, numaralandırma, numara yapıştırma ve sırasına uygun görsel yapıştırma çeşitliliği bulunmaktadır.

3. Yapıştırma Etiketler
Seviye 1 ve 2 kitapları içerisinde yapıştırma etkinlikleri yer almaktadır. Bu etkinliklerin uygulaması, etiketlerden uygun olanının çıkartılarak kitap içerisinde ilgili alana yapıştırılması şeklinde yapılmaktadır. Yapıştırma etiketler her etkinlik için ayrı ayrı kullanılabilir (ferforajlı) şekildedir.

4. Etkinlik Panosu
Etkinlik kitapları haricinde set içerisinde bir de etkinlik panosu bulunmaktadır. Bu pano 35x50 cm boyutlarında, 4'e puzzle şeklinde bölünmüş bir panodur. Pano üzerinde karakterlerin, engellerin ve hedeflerin yerleştirilmesi için kare alanlar verilmiştir. Ayrıca pano altında da yön komutlarını uygulayacağı kareler sıra numarası ile birlikte verilmiştir.
Bu pano kullanılarak çocuklara hem bireysel hem de grup etkinlikleri yaptırılabilir. Pano sayesinde kitap içerisindeki etkinlikler haricinde sayısız etkinlik üretilebilir ve çocuğa serbest etkinlikler üretilebilir.

5. Etkinlik Kartları
Etkinlik panosunda oluşturulacak oyunlarda kullanılmak için hazırlanmış kartlardır. Bu kartlarda karakterler, hedefler ve yön komutları bulunmaktadır.
Koparma işlemi yapılarak birbirinden ayrılan kartlarda ayrıca ingilizce terimleri de yer alıyor. Bu sayede çocuk karakterlerin veya hedeflerin, yönlerin ingilizcelerini de kavramış oluyor.
Birbirinden ayrılarak kullanılmaya hazır bulunan etkinlik kartlarından karakterleri ve hedefleri etkinlik panosunda serbest alanlara koyularak, yine birbirinden ayrılan yön komutu kartlarını kullanarak çocuğun hedefe ulaştırma etkinliğini uygulaması beklenir.
Bu tarz etkinliklerde çocuğun yön komutlarında ard arda aynı uyguladıklarını (sağ - sağ - sağ) aslında tek bir komut ile (sağ 3) uygulayabileceği kavratılır (DÖNGÜ),
Yön komutları hatalı dizilerek veya eksik bırakılarak çocuğun tamamlaması istenir (HATA AYIKLAMA),
Birden fazla hedef koyularak ve aşağıdaki sıralı alanlara yön komutları eklenerek, karakterin hangi hedefe ulaştığını bulması beklenir,
Karakterin hedefe ulaşması sırasında engeller kullanılarak, engele geldiğinde gidemeyeceği, başka yollar kullanması gerektiği kavratılır (KARAR YAPISI)
Karakter ve hedefler arasında yön komutları haricinde, karakterlerin eklendiği kareler içerisinde bulunan noktaları birleştirerek sağ-sol-yukarı-aşağı yönleri haricinde çapraz yönler de silinebilir kalem ile çizim yaptırılarak kullandırılabilinir.

5. Serbest Çizim Panosu
35x50 cm ebatlarında verilen etkinlik panosu arkasında bulunmaktadır.
Bu alanda daha küçük boyda ve fazla sayıda, içerisinde noktalar bulunan karelerden oluşmuş tablo şeklinde yapı bulunmaktadır.
Etkinlik seti içerisinde verilen silinebilir kalem ile çocuğa serbest çizimler yaptırılabilir, yine karakterleri ve hedefleri, engelleri kullanarak hedefe ulaşma çizimleri yaptırılabilir.

6. Silinebilir Kalem
35x50 cm ebatlarında verilen etkinlik panosu ve serbest çizim panosunda çizim amacıyla kullanılması için verilmiştir.
Kalem ile yapılan çizimler, arkasında bulunan keçe silgi sayesinde kolaylıkla silinebilir. bu sayede etkinlik panoları tekrar tekrar çizim amacıyla kullanılabilir.

Kodlama Eğitim Setinin Çocuklara Hangi Yönde Etkisi Vardır?
Kodlama becerisi geliştirme
Dikkat ve odaklanma becerisi
Hayal gücü geliştirme yeteneği
Yön kavramları bilgisi
Matematiksel becerileri
Algoritmik düşünebilme yeteneği
İnce motor gelişimi
Görsel ve işitsel algı gelişimleri

Yetsis Yayınları Bilgisayarsız Kodlama ve Algoritma Etkinlikleri kitabımız ve etkinlik setimiz, çocukların eğlenceli oyunlar eşliğinde algoritmik düşünme becerisini geliştirmek amacı ile hazırlanmıştır.

Çocuklar kitabımız içerisinde çizgiler çizerek, şekiller ortaya çıkararak, boyamalar yaparak, bir problemin birden fazla çözüm yolu olduğunu kavrayabilecek ve hatalı/eksik işlemleri tespit edebilme yeteneğini geliştirecektir.

Etkinlikler kolaydan zora doğru ve birden fazla uygulanabilecek şekilde hazırlanmıştır.

Çocuklarınızın etkinlikleri nasıl yapacağını daha iyi kavrayabilmesi için ilk etkinlikleri birlikte uygulayınız. Etkinlikler içerisindeki komut ve yönergeleri çocuğunuza sesli bir şekilde söyleyerek yardımcı olunuz.

Hazırlanan etkinliklerde çocukların;
Dikkat ve odaklanma becerisi
Hayal gücü geliştirme yeteneği
Yön kavramları bilgisi
Matematiksel becerileri
Algoritmik düşünebilme yeteneği
İnce motor gelişimi
Görsel ve işitsel algı gelişimleri gibi beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Set içerisinde bulunan oyun bireysel kullanılabileceği gibi, farklı algoritmalar ve yeni oyunlar geliştirilerek sınıf içi grup etkinliklerinde de kullanılabilir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 66,28    132,55   
3 44,95    134,86   
6 23,63    141,78   
9 16,52    148,71   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 123,50    123,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat