İbn Rüşd'ün Din Dili Anlayışı

İbn Rüşd'ün Din Dili Anlayışı

%30 indirimli
193,00
135,10
Taksitli fiyat: 9 x 18,07
Stok Kodu
9786256961821
Boyut
13,5 x 21
Sayfa Sayısı
352
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
Mart 2023
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
70 gr. kitap kağıdı
Dili
Türkçe
9786256961821
369245
İbn Rüşd'ün Din Dili Anlayışı
İbn Rüşd'ün Din Dili Anlayışı
135.10

İbn Rüşd, “elfâz-ı şer'” (din dili) meselesinde ilâhî metinlerin zâhirî ve bâtınî genel kabulünü benimsemekte; buradan hareketle din dili meselesini insanların anlayışlarının burhanî, cedelî ve hatabî şeklinde kategorize edilmesi perspektifiyle ele almaktadır. Bu kategoriler zemininde ilahî metinlerin anlaşılmasında te'vîl, temsil, mecaz, teşbîh, tenzîh, remz gibi anlam/yorumlama yöntem ve tekniklerine başvurulmasına dikkat çeker. İlahî metinlerin genel itibariyle zâhirî olması dolayısıyla avamın bunları zâhirî olarak anlamaları gerektiği anlayışını benimser. Ancak az da olsa bir kısımının bâtınî olması dolayısıyla avamın bunları zâhirî olarak anlamaları, havasın ise bunları bâtınî olarak yorumlamaları gerektiğini düşünür. Ayrıca düşünürümüz, ilâhî metinlerin tamamen zâhirî veya tamamen bâtınî okunması kabul/perspektifini yanlış bulur. Böyle tek yönlü bir okuma kabul/perspektifinin ilâhî metinlerin yanlış anlaşılmasına neden olabileceği gibi rasyonaliteye de uygun olmadığı kanaatindedir.

İbn Rüşd, “elfâz-ı şer'” (din dili) meselesinde ilâhî metinlerin zâhirî ve bâtınî genel kabulünü benimsemekte; buradan hareketle din dili meselesini insanların anlayışlarının burhanî, cedelî ve hatabî şeklinde kategorize edilmesi perspektifiyle ele almaktadır. Bu kategoriler zemininde ilahî metinlerin anlaşılmasında te'vîl, temsil, mecaz, teşbîh, tenzîh, remz gibi anlam/yorumlama yöntem ve tekniklerine başvurulmasına dikkat çeker. İlahî metinlerin genel itibariyle zâhirî olması dolayısıyla avamın bunları zâhirî olarak anlamaları gerektiği anlayışını benimser. Ancak az da olsa bir kısımının bâtınî olması dolayısıyla avamın bunları zâhirî olarak anlamaları, havasın ise bunları bâtınî olarak yorumlamaları gerektiğini düşünür. Ayrıca düşünürümüz, ilâhî metinlerin tamamen zâhirî veya tamamen bâtınî okunması kabul/perspektifini yanlış bulur. Böyle tek yönlü bir okuma kabul/perspektifinin ilâhî metinlerin yanlış anlaşılmasına neden olabileceği gibi rasyonaliteye de uygun olmadığı kanaatindedir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 72,50    145,00   
3 49,18    147,53   
6 25,85    155,09   
9 18,07    162,67   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 135,10    135,10   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat